2012. február 13., hétfő

Balaton télen

Andrással az elmúlt hétvégét sikerült kettesben töltenünk. Egerszalók után úgy fellelkesültünk, hogy ismét útra keltünk: ezúttal a Balaton volt a cél.
Pénteken első állomásunk Balatonszemesen a Kistücsök étterem volt, ahol megebédeltünk. Egyik kedvtelésünk a csúcsgasztronómiai éttermek tesztelése, s a Kistücsökre már korábban szemet vetettünk. Most végre kipróbálhattuk. Csak annyit mondhatok, hogy a pisztráng tényleg szuper módon volt elkészítve...

Azután Siófokra autóztunk, a Hotel Azúrba.
Bepakoltunk a szobánkba, s már mentünk is le a partra megnézni a befagyott Balatont. Jól be kellett öltöznünk, mert eléggé hideg volt. Fantasztikus látvány! Mint valami vég nélküli hómező.

A kis séta után jól bevacsoráztunk a svédasztalos kínálatból, majd mentünk is a wellness részlegbe, ahol is hosszított nyitvatartással gyertyafényes fürdőzést rendezett a szálloda - koktélozással egybekötve.

Másnap elsétáltunk a Balaton jegén a szabadstrandra. Itt nagy nyüzsgés volt, mindenki korizott. Nekem is ki kellett próbálnom. No nem mondom, hogy a jégkirálynő címre pályázhatnék. Lehet, hogy inkább a fakutyánál kellett volna maradnom. Volt melegedő, forró tea és persze jég minden mennyiségben.

A szálloda rendezett délután egy tábortüzezést a parton. Persze hogy ezen is részt vettünk. Tea és forralt bor kortyolgatása mellett lehetett bámulni a tüzet, meg a balatoni téli naplementét.

Amikor dideregve visszamentünk a szállodába,  gyorsan bevágódtunk a szaunába felmelegedni. De jól esett a termálmedence meleg vize is.
Fürdés után pedig megjött az étvágyunk is: a svédasztalos vacsorából másfél órán át falatoztunk. Végre nyugodtan...
Egyszóval nagyon jó kombináció volt ez így együtt: kint hideg, hó, fagy; bent wellness és finom falatok.